Metamorfoza „Kobieta Dojrzała” – czas start!

0
268
fot. arch. Kobieta Dojrzała
- reklama -

W poprzednim numerze pisaliśmy o rozpoczęciu rekrutacji do projektu Kobieta Dojrzała, w ramach którego cztery kobiety przejdą kompleksową metamorfozę. Dziś już możemy powiedzieć, że projekt wystartował. Emocje związane z rekrutacją powoli opadają, czas na działanie! Na stronie www.kobietadojrzala.eu (czeska wersja to www.zralazena.eu), w zakładce Metamorfoza, można na bieżąco śledzić to, co robią i jak zmieniają się Finalistki.

Celem Projektu nie jest jednak wyłącznie skupienie się na Paniach, które aktywnie w nim uczestniczą, ale także to, by kobiety, które obserwują postępy Uczestniczek mogły zainspirować się i również zrobić coś dla siebie. Dlatego w tym i w kolejnych numerach przedstawimy pokrótce poszczególne elementy metamorfozy i podpowiemy Wam jak zacząć, na co zwrócić uwagę zmieniając swoje nawyki na zdrowsze, a wygląd na lepsze.
Nieodłącznym elementem każdej trwałej metamorfozy jest aktywność fizyczna i zdrowa dieta. Są ściśle ze sobą powiązane, tylko dbając o oba możemy spodziewać się widocznych, pozytywnych efektów w swoim wyglądzie i samopoczuciu. Jak jest w praktyce? Okazuje się, że najczęściej wybieramy rozwiązania, które wydają się nam szybkie i skuteczne, tzw. „diety cud”. Ponad połowa Polek odchudzała się przynajmniej raz, a 90% więcej niż raz w życiu, 27% natomiast robi to nagminnie… Problem w tym, że nie widzimy potrzeby stałej zmiany swojego stylu odżywiania. Dieta ma nam pomóc schudnąć, a potem… wracamy do starych nawyków. Przy tym tylko 16% z nas uprawia systematycznie sport. Drogie Panie, to nie może się udać!

- reklama -

Dlatego w Projekcie Kobiet Dojrzała zadbamy o to, by – w trzech uzupełniających się etapach – wykształcić zdrowe nawyki żywieniowe i stałą troskę o sprawność fizyczną.

Aktywność fizyczna

Aleksandra Waliczek – właścicielka Strefy Zdrowia i Iveta Kochová – założycielka New Face, to te osoby, które dopasują odpowiedni rodzaj aktywności fizycznej i jej intensywność do potrzeb i kondycji Uczestniczek Projektu. Podczas pierwszych, indywidualnych spotkań ocenią, jakie zajęcia (np. pilates, joga, trening funkcjonalny czy spalający) będą najlepsze dla poszczególnych Pań. Wspólnie z nimi wyznaczą też cele, jakie chcą osiągnąć w czasie czteromiesięcznej współpracy – liczbę kilogramów możliwych do zrzucenia, ewentualny przyrost masy mięśniowej, czy wyznaczniki poprawy kondycji. Na tej podstawie ustalą grafik zajęć, w których uczestniczyły będą nasze Panie, zaproponują także dodatkową aktywność, którą można będzie uzupełnić zajęcia fitness. Oczywiście w czasie całego Projektu będą służyły wsparciem i pomocą, by efekty były jak najlepsze i trwałe.

Dieta

W porozumieniu z trenerkami fitness Lucyna Zubrzycka – magister dietetyki klinicznej ustali, jak powinna wyglądać dieta Finalistek Projektu. Dieta, która ma być odtąd stałym stylem żywienia, nie epizodem pozwalającym zrzucić ewentualne zbędne kilogramy. Co weźmie pod uwagę?
– ewentualne alergie czy schorzenia, do których dieta ma być dostosowana.
– cele, jak utrata lub wzrost wagi, poprawa stanu zdrowia itd.
– dotychczasowe przyzwyczajenia żywieniowe, by nowa dieta była zdrowszą wersją tego, co lubią, a nie zmuszaniem się do jedzenia nielubianych produktów czy potraw.
Bardzo często dodatkowym utrudnieniem jest fakt, że często gotujemy nie tylko dla siebie, ale i dla najbliższych. To najczęstszy powód niepowodzenia wszelkich diet – gotowanie odrębnych dań dla siebie i reszty rodziny to zdecydowanie zbyt duży wysiłek dla większości kobiet. My postaramy się jednak temu zaradzić.

Warsztaty kulinarne

Marcela Fiedorová, właścicielka studia kulinarnego Ateliér Kupa w Czeskim Cieszynie zorganizuje dla Uczestniczek Projektu specjalne warsztaty. Wspólnie z nimi przygotuje przykładowe potrawy na podstawie opracowanych przez Lucynę zaleceń dietetycznych. Zadaniem Marceli będzie przekonać Panie, że gotowanie zdrowszych wersji ulubionych potraw całej rodziny jest nie tylko łatwe, ale i przyjemne. Pokaże, jak można lekko zmodyfikować tradycyjne dania, jak zmieniać niektóre składniki dań lub wykorzystać je w kreatywny sposób. Kuchnia Marceli jest przyjazna – nie wymaga trudno dostępnych czy egzotycznych składników, bazuje na tym co znane i… na dobrej zabawie, bo tym powinno być gotowanie.

Taka kompleksowa opieka znacznie ułatwi Uczestniczkom Projektu dokonanie pozytywnych zmian w swoich nawykach żywieniowych i wprowadzenie na stałe do swojego harmonogramu przyjemnej aktywności fizycznej. Kiedy to wszystko stanie się już nowym, dobrym nawykiem, łatwo im będzie zapomnieć, że kiedyś było inaczej. Podpowiedź dla Ciebie – jeśli myślisz o podobnych zmianach w swoim życiu, wejdź na stronę www.kobietadojrzala.eu, w zakładce Organizatorzy znajdziesz informacje o wszystkich specjalistkach Projektu i kontakt do nich. Zobacz, jak mogą pomóc Tobie w osiągnięciu Twoich celów i poprawie zdrowia i kondycji.

www.kobietadojrzala.eu
www.zralazena.eu

- reklama -

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here