Fabryka „Olza” została założona w 1924 roku, obecnie mija stulecie jej istnienia. Najsłynniejszym produktem, znanym każdemu w Polsce oraz licznie poza granicami Polski jest Prince Polo, wafel w polewie czekoladowej. Śmiało można założyć, iż kultowym waflem delektowały się trzy pokolenia. Z okazji jubileuszu firma Mondelez, właściciel fabryki, zorganizowała wyjątkową wystawę pod hasłem „Na słodkim szlaku Cieszyna” na której możemy podziwiać ponad 140 eksponatów. Wystawa w Muzeum Drukarstwa czynna będzie do 20 czerwca.
— Wystawa, na przykładzie opakowań Prince Polo, ukazuje różnorodne style i techniki wzornictwa oraz charakterystyczne cechy procesów drukarskich używanych na przestrzeni lat — mówi Jarosław Temkin-Gołaszewski, Kierownik Ekspozycji Drukarstwa. Rozpoczynając od druków typograficznych i litografii, przechodząc przez fotolitografię, wczesny offset, aż po dzisiejsze opakowania drukowane fleksograficznie na folii — wylicza.
— Opakowanie Prince Polo, ewoluowało przez niemal 70 lat — mówi Lucyna Probst, Kierowcznika Fabryki „OLZA” w Cieszynie, Mondelez Polska. Warto więc podczas wystawy zwrócić uwagę na to jak historia opakowania wpłynęła na jego obecny kształt i z jakich inspiracji czerpali projektanci przez dziesięciolecia. Ta wystawa to nie tylko historia wafelka i jego opakowania, ale także historia zmieniającej się Polski, technologii i gustów konsumentów. Dla wielu z nas będzie to także sentymentalna podróż do lat dzieciństwa i młodości, bo Prince Polo jest kultowym wafelkiem dla wielu pokoleń Polaków — dodaje.
Muzeum otwarte jest codziennie, od poniedziałku do czwartku w godzinach 10-15, w soboty od 14 do 20, a w niedzielę od 11-18.
Pomysłodawczyni i kuratorka wystawy – Urszula Bracka – zaprasza starszych i młodszych, studentów wzornictwa, miłośników słodkości i sentymentalnych wspomnień w barwną podróż do przeszłości.