Patrząc pod kątem sportowego rozwoju w naszym powiecie jednym z liderów może w przyszłości zostać Gmina Brenna. Co prawda Miasto Wisła będzie niebawem organizatorem prestiżowej inuguracji Pucharu Świata w skokach narciarskich. Ma również odpowiednią infrastrukturę, gdzie od najmłodszych lat mogą się szkolić następcy wiślańskiego skoczka – Adama Małysza. Trzeba przyznać, że to tam sport pod względem rozwoju na razie ma się najlepiej. Gmina Brenna ma jednak inne pomysły, by to ona mogła w przyszłości zająć miejsce lidera w naszym powiecie.
Choć do osiągnięcia tego jeszcze długa droga już teraz można docenić sens działań podejmowanych przez gminę. Pierwszą z nich jest tor pumptruck. Pumptrack zdobywa coraz większą popularność na świecie. To tor składający się z ziemnych garbów zwanych dalej muldami oraz profilowanych ramp łukowych na zakrętach zwanych dalej bandami ułożonych w rytmiczne sekwencje. Jazda po nim może odbywać się bez pedałowania dzięki intuicyjnym ruchom, podobnie jak na huśtawce. Stanowi idealne połączenie bezpiecznej zabawy i jazdy na rowerze na każdym poziomie zaawansowania. Przeznaczony jest zarówno dla profesjonalistów, pasjonatów jak i całych rodzin. Gminna Brenna jest pierwszą gminą w naszym powiecie, gdzie taki tor powstał (jeżeli dobrze pójdzie drugi taki będzie się znajdować w Gminie Hażlach). Na razie musi nam wystarczyć ten w Brennej na terenie sportowo-rekreacyjnym za budynkiem szkoły (ulica Górecka 224). Co wspólnego ma taki tor z rozwojem sportu? Na pewno to, że nie jest przeznaczony tylko dla jeżdżących na rowerze. Pumptrack daje możliwość ćwiczenia nawet dyscypliny olimpijskiej o nazwie Snowboard Cross, czyli specjalności dobrze znanego na Śląsku Cieszyńskim olimpijczyka Mateusza Ligockiego, który sam niejednokrotnie doceniał jazdę na pumptrucku jako formę treningu. Tego samego będą mogły spróbować dzieci w Brennej. Fundacja Longboard Kids razem z Gminą Brenna organizuje nietypowe lekcje wychowania fizycznego, podczas których dzieci i młodzież z całej gminy nauczą się jeździć na longboardzie. Longboard często jest mylony z deskorolką. Jednak jak sama nazwa wskazuje jest dłuższy, ma szerszy rozstaw osi i większe kółka, co daje efekt płynnej jazdy. Można na nim również pokonywać długie dystanse. Misją wcześniej wspomnianej Fundacji jest aktywizacja ruchowa dzieci i młodzieży oraz nauka równowagi niezbędnej do uprawiania sportów deskowych. Podczas tego typu lekcji uczniowie pod okiem doświadczonych trenerów będą mogli nauczyć się podstaw jazdy i przetestować swoje poczucie równowagi na specjalnie przygotowanym do tego sprzęcie. Uczniowie, którym spodoba się nowa forma aktywności będą mogli kontynuować i doskonalić naukę jazdy w szkółce, tym samym w sezonie wiosenno-letnim jeździć na longboardzie a w sezonie zimowym na snowboardzie, na co pozwala znajdująca się na miejscu infrastruktura. W Brennej i okolicach stoków narciarskich nie brakuje, a zapewnienie możliwości treningu zarówno latem, jak i zimą jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Jak widzimy, tor pumptruck przynosi wiele korzyści: nowe i ciekawe doświadczenia, aktywny wypoczynek czy po prostu świetną zabawę. Kto wie czy to właśnie w Brennej nie wyrośnie nowy talent snowboardowy.
Środowisko kolarskie jest kolejnym, które dostrzegło ogromny potencjał Gminy Brenna. 13 pażdziernika z wizytą do Urzędu Gminy przyjechali przedstawiciele Polskiego Związku Kolarskiego na czele z prezesem Dariuszem Banaszkiem. Pojawili się również byli zasłużeni kolarze szosowi m.in. Ryszard Szurkowski. Wójt Gminny Brenna gościł wówczas również Starostę Powiatu Cieszyńskiego, przedstawicieli Nadleśnictwa Ustroń, pomysłodawców i inwestorów Beskidzkiego Centrum Narciarstwa – Kotarz Arena – Krajowe Centrum Aktywnego Wypoczynku oraz radnych Gminy Brenna. Rozmowy dotyczyły rozwoju Brennej. Uczestnikom spotkania przedstawiono film promocyjny, pokazujący możliwości i potencjał turystyczny Gminy. Dokonano także obszernej prezentacji projektu Beskidzkiego Centrum Narciarstwa, który wpisany jest do strategii rządowej, a zakłada wybudowanie chociażby najnowocześniejszych wyciągów opartych na kolejach gondolowych. Przedstawiciele PZKol nie ukrywali, że widzą olbrzymie możliwości eskalacji Brennej i stworzenie w tym miejscu centrum kolarskiego opartego na odpowiedniej bazie sportowej przeznaczonej do przygotowań kolarzy na największe imprezy rowerowe. Zaznaczyli również, że widzą duże szanse na wybudowanie w Brennej profesjonalnego toru dla BMX, na którym tuż po Igrzyskach Olimpijskich w Tokio w 2020 roku mogłyby się odbyć Mistrzostwa Świata. W Polsce na rowerze jeździ obecnie około 10 mln osób. Ten sektor jest bardzo rozwojową dziedziną, dlatego należy to wykorzystać i poczynić odpowiednie kroki administracyjne i inwestycyjne w celu nawiązania owocnej współpracy z PZKol, zmierzającej do stworzenia w Brennej największego w Polsce centrum rowerowego. Owocne rozmowy w Brennej zakończyła wizja w terenie. Uczestnicy odwiedzili miejsca, w których planowane są inwestycje związane z Kotarz Areną oraz infrastrukturą rowerową. Gdyby ta inwestycja doszła do skutku, mogła by się ona okazać niezwykle wartościowa pod względem szkolenia sportowców, organizacji różnych imprez, a co za tym idzie w promocji gminy.