Skoczowskie – smak Natury

0
1214
- reklama -

Spółdzielczość mleczarska w Polsce ma bardzo bogatą historię. Jej początki sięgają ostatnich trzydziestu lat XIX wieku, gdy zaczęły powstawać pierwsze mleczarnie. Dziś spółdzielnie mleczarskie, po latach stagnacji, próbują odnaleźć się na nowo w nowej rzeczywistości i dostosować do zaistniałych warunków, zwłaszcza współczesnych standardów marketingowych. Przez zmianę wizerunku, chcą przyciągnąć klientów, zwłaszcza nowych, którzy przyzwyczaili się już do konsumpcji mleka pasteryzowanego i jego pochodnych, często wzbogacanych smakowo i przypomnieć, jak ten produkt smakuje naprawdę.   

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Skoczowie to firma o wielkim potencjale, jedyna która postanowiła zmienić wizerunek zachowując jednocześnie tradycyjne metody technologiczne, a co najcenniejsze – świeżość i naturalność produktu. Zmiana wizerunku ma to podkreślać.

Lata doświadczeń i tradycyjna produkcja zaowocowały wyjątkowymi wyrobami, opartymi na świeżym mleku pochodzącym z przetestowanych i wiarygodnych gospodarstw Śląska Cieszyńskiego i Beskidu Śląskiego. Produkcję opartą na tradycyjnych, sprawdzonych recepturach doceniają nie tylko klienci, ale również jurorzy konkursów. Marka zdobyła szereg nagród m.in. Nagrodę Orła Agrobiznesu oraz nagrodę „Doceń polskie” przyznawaną przez Lożę Ekspertów dla produktu twaróg półtłusty i kefir. Również Zarząd Polskiej Izby Produktu Regionalnego i Lokalnego oraz Kapituła Znaku „Jakość Tradycja” przyznał znak dla produktu „Twaróg półtłusty ze Skoczowa”.

Nagrody są wynikiem dbałości o jak najmniej przetworzony produkt, dlatego często ma on krótki termin przydatności do spożycia. Niektóre procesy technologiczne zostały nienaruszone i celowo zachowane, by podkreślić unikalność i wyjątkowość marki sprzedającej tradycyjny wyrób, co jest możliwe tylko dzięki wiedzy i umiejętności wykwalifikowanej załogi. Nagradzany biały ser półtłusty, po dziś dzień jest wyrabiany pod czujnym okiem serowara, co pozwala na uzyskanie twarogu o odpowiedniej strukturze i konsystencji. Cały proces wymaga nie tylko wiedzy, ale i doświadczenia. Sztandarowy produkt nadal jest krojony i pakowany ręcznie. Bogactwo smaku pochodzi z natury. Marka nie stosuje żadnych barwników, konserwantów ani polepszaczy smaku.

- reklama -

By wizerunek OSM w Skoczowie współbrzmiał z potrzebami dzisiejszego rynku, zapadła decyzja o zmianach wizerunkowych. Jej twórcom zależało przede wszystkim na podkreśleniu przynależności do miejsca. Stąd zmiana wizerunku i nazwy. Symbolem marki stały się produkty od lat związane z mleczarstwem – bańka na mleko, dzbanek i kubek – na tle pierzei rynku i skoczowskiego ratusza. Wyroby sygnowane są nazwą „SKOCZOWSKIE” za zgodą miejscowego ratusza.

OSM w Skoczowie wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, zmieniła swój wizerunek, jednak produkt pozostał niezmiennie ten sam – naturalnie smaczny.