ANFA – usługi IT

0
1119
- reklama -

Każda nowoczesna firma korzysta z różnorakich rozwiązań informatycznych. Rodzi to nowe wyzwania i problemy, a przedsiębiorcom niezbędne staje się rozbudowane wsparcie wszystkich procesów firmowych, zarówno w dużych instytucjach jak i w małych, lokalnych biznesach. Może skupiać się ono na bezpieczeństwie danych i dokumentów, administrowaniu i rozwijaniu systemów czy aplikacji firmowych lub tworzeniu ich od podstaw. Może zawierać szkolenia, serwis i konfigurowanie sprzętu. W praktyce ma charakter opieki IT, której zakres zależny jest od indywidualnych preferencji, oczekiwań
i potrzeb przedsiębiorców. A przynajmniej powinna mieć właśnie taki charakter. Możliwości są naprawdę ogromne. Opowiedział nam o nich Pan Wacław Fajer, który od wielu lat prowadzi firmę ANFA świadczącą usługi IT.

Co spowodowało, że zajął się Pan tą branżą?

W szkole średniej zacząłem interesować się komputerami i sukcesywnie tę wiedzę rozwijałem. Później studiowałem informatykę, zacząłem prowadzić działalność. Teraz mam już dwudziestoletnie doświadczenie w branży. Zatrudniam trzech pracowników, wszyscy zajmują się szeroko pojmowaną informatyką. Działamy w każdym obszarze.

Jaki zakres obsługi informatycznej dla firm oferuje Pana firma?

- reklama -

Pełen zakres. Tworzymy plany sieci komputerowych wraz z zakupem sprzętu, również modernizujemy istniejące rozwiązania. Aktualizujemy i instalujemy niezbędne oprogramowanie, które wdrażamy i stacjonarnie, i w chmurze. Integrujemy, rekonfigurujemy, optymalizujemy. Zajmujemy się administracją serwerów i infrastrukturą. Nad wszystkim mamy stały nadzór.

Zarządzamy usługami w chmurze – polega to na tym, że jak ktoś obsługuje np. program księgowo-fakturowy, może go mieć na komputerze w firmie i pracować w sieci lokalnej, może go również zainstalować na naszych serwerach i korzystać z niego zdalnie. To jest dobre rozwiązanie, jeśli ktoś ma wiele oddziałów, placówek. Wtedy jest jeden serwer, jedno urządzenie, dane są spójne. Jest to ekonomiczne i wygodne.

Kolejną ważną kwestią jest zabezpieczenie danych firmowych. Całe rozporządzenie RODO składa się z polityki bezpieczeństwa, czyli dokumentacji – gdzie mają być przechowywane dane, po co i w jaki sposób powinny być przetwarzane. My się zajmujemy tym, żeby zasoby firmowe, jak już są gdzieś zapisywane, były zabezpieczone i kopiowane. Kopie bezpieczeństwa wykonujemy automatycznie. Doradzamy przy zabezpieczeniach typu firewall, routery, oprogramowanie antywirusowe. Udzielamy wskazówek co do bezpieczeństwa sprzętowego oraz organizacyjnego.

Oferujemy audyt informatyczny, którego efektem jest dokumentacja techniczna z zaleceniami co do zmian i opisem zauważonych nieprawidłowości. Sprawdzamy licencje, katalogujemy je i jeżeli coś jest nie tak, wskazujemy elementy do poprawy.

Oczywiście oferujemy wsparcie techniczne – pulpity zdalne, helpdesk. Jak ktoś sobie z czymś nie radzi, to łączymy się i pomagamy. Widzimy pulpit i rozwiązujemy problem. Nie zawsze konieczny jest przyjazd by komuś pomóc, tak jest szybciej, prościej
i nie generuje to klientowi dodatkowych kosztów.

Oprócz tego świadczymy usługi data center dla firm zewnętrznych – kolokację serwerów, czyli usługę polegającą na udostępnieniu klientowi przestrzeni oraz infrastruktury technicznej dla jego serwerów w optymalnych warunkach naszej serwerowni. Sprzedajemy usługi hostingowe firmom, które swoje usługi świadczą w oparciu o naszą serwerownię jak i odbiorcom końcowym. Posiadamy też sieć szerokopasmową i oferujemy szybki i stabilny dostęp do Internetu w technologii radiowej i światłowodowej.

Robimy rzeczy typowe oraz wprowadzamy niestandardowe rozwiązania. Jeżeli jest potrzeba czegoś, czego jeszcze nie ma i nie istnieje gotowe narzędzie – jesteśmy w stanie je stworzyć, zaprojektować. Zawsze bierzemy pod uwagę indywidualne potrzeby i wymogi klienta, specjalizujemy się w tym.

Jaki charakter ma taka opieka – regularnych wizyt czy pracy zdalnej?

Może mieć formę regularnych wizyt specjalisty IT w firmie albo pracy zdalnej. Może to być także połączenie tych dwóch opcji – na życzenie. Swoje usługi oferujemy w formie jednorazowej, ale preferujemy formę abonamentową – czyli spisujemy umowę o obsługę, określamy czas reakcji, jaki jest potrzebny, ilość godzin w pakiecie, itd. Pewne czynności wykonujemy automatycznie, np. aktualizacje, którymi klient nie musi się zajmować. W ramach abonamentu jest oczywiście możliwość konsultacji, doradztwa. Oferujemy także monitoring systemów przez całą dobę, jeżeli jest taka potrzeba.

Z jakimi wyzwaniami musiała się zmierzyć Pana firma? Co może Pan uznać za swój sukces?

Na pewno wdrożenia w dużych firmach, galeriach handlowych. Samo doprowadzenie Internetu w mieście, budowy przyłącza nie jest takie proste, trzeba sobie z tym poradzić organizacyjnie. Aktualnie pracujemy przy budowie dużej galerii – to spore przedsięwzięcie. Zaplanowana jest tam sieć światłowodowa wewnątrz budynku, będziemy także obsługiwać informatycznie właściciela oraz innych klientów korporacyjnych, bo jest tam wiele sekcji biurowych. Przyznaję, że łatwiej jest wybudować od początku nowy system, ponieważ ma się wpływ na projekt, konsultuje się z klientem jego oczekiwania i potrzeby. Jeżeli natomiast wchodzi się w coś istniejącego i wymaga to modernizacji, sprawa jest bardziej skomplikowana, gdyż wymaga dokładnej analizy zastosowanych rozwiązań. Ale nie jest to niemożliwe!

Możemy także pochwalić się dużą liczbą klientów na rynku lokalnym, krajowym jak i zagranicznym, dla których liczy się dostępność i szybkość działania,
a w razie czego – błyskawiczna reakcja na awarię.

Dużym sukcesem było też zbudowanie własnej serwerowni z prawdziwego zdarzenia, która posiada kilka niezależnych łączy internetowych, zapasowe zasilanie i nadmiarowe rozwiązania. Umożliwia nam to udostępnianie usług całkowicie dopasowanych do życzeń klientów.

Czyli korzystacie z nowoczesnych rozwiązań i narzędzi. Jakie są aktualne trendy w informatyce?

W tej chwili „chmura” jest bardzo popularna. Analizujemy i testujemy narzędzia do wdrażania i stosowania tej technologii. Od początku pandemii pojawiło się duże zapotrzebowanie na zdalny dostęp i to się rozwija. Oferujemy serwery z bazami danych, pełnym oprogramowaniem oraz bezpieczne i szyfrowane połączenia VPN. To jest tendencja, która teraz jest na topie, ale wydaje mi się, że tak już zostanie, ponieważ wiele osób nadal będzie pracowało zdalnie, nawet gdy będzie już „normalnie”. Nie wszyscy będą musieli wracać do biura.

W informatyce zawsze można jeszcze coś wymyślić, poprawić. Oprogramowanie jest coraz lepsze, ma coraz większą funkcjonalność. Usługi telekomunikacyjne rozwijają się, łącza są coraz szybsze. Wszystko dynamicznie postępuje.

ANFA Fajer spółka jawna
ul. Piaskowiec 17
43-430 Skoczów
tel. 33/853 35 65
e-mail: biuro@anfa.pl
www.anfa.pl